1. Przejdź do strony 139. w podręczniku. Przeczytaj reportaż 'Korepetycje przy herbacie".
W zeszycie streść krótko tekst, a następnie odpowiedz na pytanie:
Jakie funkcje mogą pełnić reportaże?
(innymi słowy - w jakim celu powstają, dlaczego ktoś zadaje sobie trud ich napisania?)
2. Na stronie 142. znajdziesz cechy reportażu jako gatunku dziennikarskiego. Zapisz je w zeszycie.
Reportaż to nie tylko słowo pisane. Z pewnością kojarzysz programy telewizyjne typu Sprawa dla reportera czy Uwaga.No i nie zapominajmy o fotoreportażu - na tej stronie znajdziesz kilka cennych rad, jak taki fotoreportaż przygotować.
Bez względu na formę reportaż powinien pokazywać problem z jak największej liczby punktów widzenia, musi opierać się na rzetelnych danych i do absolutnego minimum ograniczyć komentarz autora - ten ma być bezstronny, przezroczysty na ile to możliwe.
Bez względu na formę reportaż powinien pokazywać problem z jak największej liczby punktów widzenia, musi opierać się na rzetelnych danych i do absolutnego minimum ograniczyć komentarz autora - ten ma być bezstronny, przezroczysty na ile to możliwe.
- - - -
cz.2.
Klikaj w aktywne elementy plakatu. Czytaj informacje, które się pojawią.
Poznasz postać Melchiora Wańkowicza, przeczytasz jeden z jego reportaży (symbole kopert).
Do zeszytu wpisz cechy reportażu oraz informacje o czasie i miejscu akcji oraz genezie utworu.
autor: Lidia Nykiel
KLIK
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz