Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 4 maja 2020

5.05. - 7a; Charakterystyka - ćwiczenia redakcyjne


Zadania, Janiołki, na cały tydzień. Zachęcam do rozplanowania pracy tak, by nadgonić i czytanie tekstu, kto jeszcze się z tym nie uporał i minione notatki. Nadal dręczymy bohaterów Sapkowskiego, szczególnie Korina i Visennę.

1.


5.05. Charakterystyka bohaterów opowiadania Sapkowskiego: gromadzenie materiałów – przedstawienie postaci i wygląd

Korzystając z tabelek (linki niżej), w których zamieściłam cytaty z opowiadania Sapkowskiego, napiszcie dwie pierwsze części, czyli dwa pierwsze akapity charakterystyki bohatera. 
Panowie biorą na tapet Visennę, a Panie - Korina:
link 1
link 2

PIERWSZY AKAPIT - przedstawienie postaci – w tym akapicie koniecznie podać należy też autora, tytuł, czym się bohater zajmował, itp.

DRUGI AKAPIT - wygląd bohatera: można dodać, skąd wiemy, jak wyglądał – czy tę wiedzę daje nam narrator, czy inny bohater?

2.
5.05.
Charakterystyka bohaterów opowiadania Sapkowskiego: gromadzenie materiałów – cechy charakteru+dowody

Informacje z tabelki należy rozpisaż wg następującego schematu (możesz to zrobić również w edytorze tekstowym, możesz fragmenty skopiować, możecie też pracować nad zagadnieniem grupowo, ale nadal obowiązuje podział - chłopaki pracują nad fragmentami o Visennie, dziewczyny - o Korinie):

np. (to propozycja, dla kogoś może to oznaczać, że był dowcipny albo źle wychowany, albo coś jeszcze innego):



   

- - - - -  środa

3.

6.05. Środki poetyckie i ich funkcje

Na bazie opowiadania krótkie przypomnienie środków poetyckich. W aplikacji znajdziecie szpileczki i nazwy środków, 5 minut roboty. 
Schodki zaczynają się później: należy wykoncypować (wymyślić, wydumać, rozkminić), po co środki te w tekście się znalazły, co dzięki nim zostało podkreślone, opisane, zbudowane, etc.


 - - - -- - czwartek

4.

7. 05. Opis sytuacji - ćwiczenia redakcyjne

Czym jest opis sytuacji?
Najkrócej - to, co widzimy, słyszymy, obserwujemy. Nie domyślamy się, jakie motywy kierują bohaterami, co czują, nad czym myślą, co robili, co będą robić, kiedy znikną nam z pola widzenia. I właśnie - są bohaterowie, jest akcja, następstwo zdarzeń, tło. 

Proszę zerknąć do karty pracy
Znajdziecie tu przydatne słownictwo oraz przykładowy opis sytuacji.
Opisem sytuacji jest też np. ten fragment.

- - - - - piątek

5.

8.05. Opis sytuacji - ćwiczenia redakcyjne

Poćwicz, wyjrzyj za okno - opisz sytuację, której jesteś świadkiem. A może sytuacja, jaka pamiętasz ze szkoły? Pamiętaj, opisujesz to, co widzisz.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz