1.
Wczoraj czytaliście fragment poświęcony dzieciństwu Słowackiego, wypisaliście najważniejsze wydarzenia z jego biografii.
Wczoraj czytaliście fragment poświęcony dzieciństwu Słowackiego, wypisaliście najważniejsze wydarzenia z jego biografii.
Dziś poznamy jeden z jego utworów (podręcznik, s. 184. - możecie przeczytać sami albo słuchać jednocześnie nagrania - klik).
2.
Pojęcia, które należy na tej lekcji przygarnąć i oswoić ;)
historia: emigracja, Zosia Bobrówna, nostalgia,
środki poetyckie: zdrobnienie, apostrofa, uosobienie, epitet, porównanie, powtórzenie
Pojęcia, które należy na tej lekcji przygarnąć i oswoić ;)
historia: emigracja, Zosia Bobrówna, nostalgia,
środki poetyckie: zdrobnienie, apostrofa, uosobienie, epitet, porównanie, powtórzenie
Znajdziecie je tutaj, na interaktywnym plakacie opracowanym przez p. Marzenę Buszkę (klikamy w elementy interaktywne - wykrzyknik, pytajniki, symbol zeszytu, strzałki przy wersach, postać, pióro).
3.
Odpowiadając pełnymi zdaniami na poniższe pytania, stworzycie notatkę, którą zapiszecie w zeszycie:
1. Kim jest osoba mówiąca w wierszu?
2. Za czym tęskni podmiot liryczny?
3. Kim jest adresat wypowiedzi?
4. Co jest powodem powstania utworu?
5. Dlaczego podmiot liryczny używa zdrobnień?
3.
Odpowiadając pełnymi zdaniami na poniższe pytania, stworzycie notatkę, którą zapiszecie w zeszycie:
1. Kim jest osoba mówiąca w wierszu?
2. Za czym tęskni podmiot liryczny?
3. Kim jest adresat wypowiedzi?
4. Co jest powodem powstania utworu?
5. Dlaczego podmiot liryczny używa zdrobnień?
6. Czym dla podmiotu lirycznego jest przyroda?
Proszę pamiętać o Malali.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz